چهارشنبه، آذر ۰۲، ۱۳۸۴

What is DVD-RAM

روی اين نوت بوک من يک DVD writer با پشتيبانی DVD-RAM هست که مدتی سرگردان بودم ببينم اين DVD-RAM چه صيغه ای هستش! توی سفری که به آلمان داشتيم در نمايشگاه Cebit يک غرفه فقط مختص معرفی DVD-RAM بود. گشتی زديم و موقع بيرون آمدن يک ديسک خام DVD-RAM بهم هديه دادند.
بازش که کردم روی سطح DVD-RAM ، يک سری نقاطی ديده می شد که کنار هم به شکل هلالی روی سطح ديسک وجود داشتند. با گذاشتن توی درايو متوجه شدم روی اين ديسک خام می شه باسرعت خيلی خوب (قابل مقايسه با هارد ديسک) داده ها را نوشت يا پاک کرد و اصلا به هيچ نرم افزار ديگری انواع DVD burner نيازی نيست. خلاصه دردسرتون ندم : DVD-RAM يک ديوايس ذخيره سازی است که می تونه برای تهيه بک آپ و نقل و انتقال داده به راحتی استفاده بشه. از اون موقع دنبال خريد DVD-RAM خالی توی پاساژهای مختلف کامپيوتری پايتخت بودم اما هنوز پيداش نکردم. راستش جالبه که خيلی از فروشنده ها حتی اسمش به گوششون نخورده و به راحتی بدون اينکه به روی مبارک بيارن می خوان دی وی دی خام عادی رو به جای دی وی دی رم بفروشن. اگه می خواين تست کنيد اين دفعه از يه فروشنده کامپيوتری سوال کنين : ببخشيد دی وی دی رم خام داريد؟!
تعاريف : DVD-RAM  از ديدگاه ويکی پديا و DVD-RAM  از ديدگاه وبوپديا

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام
برای پیدا کردن دی وی دی رم خام بهتره دنبال مارک فوجی باشی. قیمتش یکم بالاست ( فکر میکنم بین ده پانزده هزار باشه )

نمایندگی فوجی رو شرکتی به نام فوجی تو خیابان میرداماد کنار کوچه نفت داره
من خودم بچه اصفهانم اما اگه بخواهی میتونم از اصفهان برات بفرستم.

safa4net [ at ] gmail [ dot ]com