چهارشنبه، آبان ۲۹، ۱۳۸۱

درخت جوان اينترنت در ايران تا کنون ميوه های شيرينی داده است. شيرين ترين آنها خبرهايی است که از آسانتر شدن کار مردم خبر می دهند. مثل اين خبر که :
سايت آی تی ايران : با استفاده از اين سيستم (سيستم رزرو بليت هواپيما شرکت آسمان) مردم به صورت انفرادی يا از طريق شركت ها ، هتل ها ، مراكز دانشگاهی ، مؤسسات عمومي و .... می توانند درخواست سفر خود را به صورت رفت و برگشت با ذكر مبداُ ، مقصد و روزهای سفر خود را اعلام نموده ، مناسب ترين آژانس مسافرتی براي تهيه بليط را شناسايی و تعيين نموده ،پاسخ خود را از طريق ايميل دريافت نمايند . در ضمن مشتريان اين سيستم می توانند نزديكترين مركز فروش بليط را بر اساس منطقه مورد نظر ، پيش شماره تلفن جستجو نمايند و جهت تهيه بليط به آژانس انتخاب شده مراجعه نمايند.....
البته من اين سيستم را چک کردم. اشکالی کوچک در محاسبه قيمت داشت و جمع پروازهای رفت و برگشت من از مشهد به تهران و بالعکس را 19700 تومان (فقط يک طرف) حساب کرده بود. دوم اينکه مسافری که عجله هم داشته باشد نمی داند با فشردن کليد رزرو جا گيرش می آيد يا نه؟! هيچ اطلاعاتی از اينکه اکنون آن پرواز چقدر جای خالی دارد به مسافر داده نمی شود و خوب چون من قصد تست ساده ای داشتم فرم را پر نکردم تا ببينم سيستم بعدا به من چه می گويد. سومين مورد و مهمترين آن هم اين است که مبادا اين سيستم در حساسترين روزهای سال (روزهای پايانی) و تحت فشار مراجعان کارايی خود را از دست بدهد. اينکار براحتی با استفاده از نرم افزارهای ويژه تست لود شدنی است. ديدن نرم افزار نمايشگاه کتاب يا نتايج کنکور در اوج فشار کار هنوز هم به همه اين نکته مهم را يادآوری می کند. بهرحال ضمن تشکر از کادر مديريت شرکت هواپيمايی آسمان که با اين کار پويايی و تخصص خود را به نمايش گذاشته است شما را دعوت می کنم که مشروح خبر و آدرس سيستم را خودتان از اينجا ببينيد.